Wednesday, October 28, 2009

STRATEGI BIAR BANYAK MATLAMAT BIAR SATU


Ramai yang menceburi bidang bisnes di akhir2 ini. Alhamdulillah, syukur pada Allah. Selamat datang ke dunia kejayaan.

Hakikatnya dunia bisnes adalah dunia kejayaan, kerana orang yang gagal tiada tempat dalam dunia bisnes. Oleh itu, sedetik anda impikan kekayaan dan kejayaan, langkahlah ke dunia bisnes, Selangkah anda di dunia bisnes, istiqamahlah! kerana dunia bisnes ada tapisan tersendiri. Hanya yang benar2 kuat tekadnya akan kekal.

Realitinya, ujian di dunia bisnes sangat hebat. Kita perlukan tempat berpaut untuk menggandakan kekuatan berhadapan cabaran yang sentiasa mendatang bertimpa2. Di sinilah kerja secara kolektif menjadi sangat berguna. Terutama bagi yang memilih untuk mengikut saluran MLM.

Strategi pertama yang perlu diambil adalah memilih kumpulan sokongan yang kuat dan komited. Andai tidak, anda lambat untuk berjaya. Lihatlah ramai leader2 baru yang berjaya, ramai yang menumpang tuah group yang telah establish dari segi strategi dan kuat dari segi sokongan kewanganya.

Setelah anda memilih upline yang baik, anda harus terus berfikir dan merancang untuk membentuk kumpulan anda sendiri. Itulah sifat MLM, Berdikari dan berusaha sendiri. Tetapi gunalah kekuatan upline anda untuk membantu anda kuat kan group.

Tetapkan jadual perjumpaan berkala dengan ahli group dan upline. Dala setiap perjumpaan , isikan beberapa agenda penting seperti;
  • Latihan membentang produk
  • Perbincangan bisnes plan
  • Pengumpulan testimoni2 yang baru
  • Diskusi bahan2 ilmiah dan isu semasa berkaitan perniagaan.
  • Perbincangan dan rancangan program menambah keahlian baru.
Inilah sebahagian daripada tips2 yang telah terbukti melahirkan orang2 berjaya.

Ayuh bersama group saya, bersama kita menuju kejayaan yang lebih gemilang!

+++++++++++++++++++++++++++
SMS/CALL SAYA: ZUL (013-9915927)
Atau hadir sendiri ke pejabat saya di C-17870, Kampung Gong Pak Jin, Batu Rakit 21030 Kuala Terengganu, Terengganu. (Depan Restoran Gong Datuk Seafood)

No comments:

Post a Comment